~ LeTak KecaNTikaN WaNiTa ~

2:21 PM Edit This 0 Comments »

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...

Alhamdulillah...baru sebentar tadi Fiqh Nisa' dapat diteruskan lagi dengan tajuk yang sangat penting untuk dibincangkan iaitu munakahat di surau Al-Ghazali...Syukran Jazilan diucapkan kepada guru pelatih muslimat IPG Kampus Tuanku Bainun yang hadir tengah hari tadi. Alhamdulillah..semoga kita sama2 terus thabat dalam jalan yang diredhaiNYa...

Seribu kemaafan dipinta kerana sudah lama tidak berkongsi apa-apa bersama kalian dek kerana kengkangan beberapa perkara. Namun insyaAllah, HEWI akan berusaha untuk terus aktif di laman ini. Kami amat mengharapkan tembakan-tembakan doa dari kalian moga dipermudahkan segala urusana kami...

Buat entri kali ini..sedikit perkongsian buat semua...

LETAK KECANTIKAN WANITA.

Untuk membentuk bibir yang menawan, ucapkanlah kata-kata kebaikan.
Untuk mendapatkan mata yang indah,carilah kebaikan pada setiap orang yang anda jumpai.

Untuk mendapatkan bentuk badan yang langsing,
bahagikanlah makanan dengan mereka yang kelaparan.
Untuk mendapatkan rambut yang indah, mintalah seorang anak kecil untuk menyisirnya dengan jemarinya setiap hari.

Untuk mendapatkan sikap tubuh yang indah, berjalanlah dengan segala ilmu pengetahuan,dan anda tidak akan pernah berjalan sendirian.

Manusia, jauh melebihi segala ciptaan lain. Perlu
senantiasa berubah, diperbaharui, dibentuk kembali,dan diampuni.

Jadi, jangan pernah kecilkan seseorang dari hati anda.Apabila anda sudah melakukan semuanya itu, ingatlah senantiasa. Jika suatu ketika anda memerlukan pertolongan, akan senantiasa ada tangan terulur.

Dan dengan bertambahnya usia anda, anda akan semakin mensyukuri telah diberi dua tangan, satu untuk menolong diri anda sendiri dan satu lagi untuk menolong orang lain.

Kecantikan wanita bukan terletak pada pakaian yang dikenakan, bukan pada bentuk tubuh, atau cara dia menyisir rambutnya.

Kecantikan wanita terdapat pada mata, cara dia
memandang dunia. Kerana di matanya terletak gerbang menuju ke setiap hati manusia, di mana cinta dapat berkembang.

Kecantikan wanita bukan pada kehalusan wajah. Tetapi pada kecantikan yang murni, terpancar pada jiwanya, yang dengan penuh kasih memberikan perhatian dan cinta dia berikan. Dan kecantikan itu akan tumbuh sepanjang waktu.


Oleh Pengerusi Hewi,
02 April 2010/ 17 Rabi'ul Akhir 1431

0 comments: